fredag 13 augusti 2010

Förlåt!

Forgive me Father for I have sinned. Typ. Jag skulle ju inte köpa mer garn och pysselgrejer nu. Hade jag tänkt. Men jag är nog oförbätterlig.

Jag blev så himla osäker på om det där underbara blåmelerade garnet jag köpte häromdagen verkligen kommer att räcka och jag vill inte sitta med en ofärdig presentsjal och inte få tag på mer, så trots att det inte var superbilligt precis så gick jag till Litet Nystan och köpte mig ett till. Skulle det inte komma till användning till just det projektet så har jag fler...

Men samtidigt har jag gått och klurat på att virka en liten nätt trekantssjal med spetsmönster och det hängde ett par fina inspirationsexemplar i butiken. Jag brukar inte sticka spets. Nä. Nu var jag en smula mindre sanningsenlig; jag har aldrig gjort det. Flätor och sådant har jag gjort, men inte detta. Jag säger som Oscar Wilde: Jag kan stå emot allt - utom frestelser. Så där och då bestämde jag mig för att köpa garn och börja lära mig! Jag föll handlöst för ett ljuvligt rosa garn i baby-alpacka.

Till det behövde jag ju naturligtvis [Knit-Pro]spetsar i ny storlek till kabeln jag redan har...

Sedan bar det sig inte bättre än att eftersom jag ändå var i de hoodsen så knatade jag bort till Sirlig och köpte några små pärlor och grejer så jag bland annat kunde göra två supersnabba örhängen. Eller... alltså... det gick snabbt att göra dem.
(Bildkvaliteten gör det uppenbart för var och en att jag inte köpte telefonen för dess kameraegenskaper...)

Som det kan bli, va'? ^^,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar