söndag 17 oktober 2010

I've got cash in my stash!

Vissa saker förefaller verkligen vara meant to be...

Jag mejlade sköna Helena på hktex (i Spånga) för att höra om hon hade något kvar av det där härliga, melerade garnet jag köpte av henne för snart ett år sedan, och om jag isåfall kunde få beställa 3 nystan av det. Jag mindes inte vad det hette. Men hon var minnesgod och mindes inte bara mig utan garnet dessutom. Cash heter det (90% lammull och 10% cashmere) och har utgått ur hennes sortiment. Men... hon hade exakt tre nystan kvar! Wohoo!

På tunnelbanan i vintras satt jag mittemot en tjej som hade såna tuffa vantar. Jag hade faktiskt inte sett idén tidigare och bad att få ta en bild av dem.

Och för inte så längesedan hittade jag de här, i DROPS design: Modell nr ME-012:

Så nu vet ni vad det ska bli av the Cash in my stash! :-)

8 kommentarer:

  1. Kred för att du vågade fråga & fota på t-banan :o) Härligt garn! Tack för tips om hktex - jag som har sååå nära, fy mig som inte kollat upp det tidigare!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag var så erbarmligt blyg förr, men en fotografvän visade mig att folk vanligen är mycket positivt inställda till att bli föremål för plåtning, om man bara ber lite vackert! Jag testade - och på den vägen är det! :)

    Hktex är väl värt ett besök. Helena har butiken i sin villa, så man bör boka tid först - men hon är hur tillmötesgående och rar som helst!

    SvaraRadera
  3. Jasså,minsann!
    Inte visste jag att du stickade Magdalena :)
    Du gör verkligen fina saker.
    Jag tror det är nog dags att köpa garn och börja sticka igen ^^

    SvaraRadera
  4. Gabriela? Hmm... jag känner så Gabrielor att jag gissar på att vi är grannar och en slags arbetskamrater - fast i olika roller? ;-)

    SvaraRadera
  5. haha, rätt gissat ^^

    SvaraRadera
  6. Hur hittade du den här bloggen? *nyfiken*
    Och du... på onsdag... stickcafé - öppet för alla! - på Himmel & Pannkaka! ;)

    SvaraRadera
  7. Jag hittade bloggen genom att googla ''Himmel och Pannkaka'' plötsligt,hamnade man här ;)

    SvaraRadera