tisdag 8 februari 2011

Dags för skärpning...

Ojojoj, vad den här bloggen blivit eftersatt. Jag har stickat och virkat och pysslat. Det har jag. Men jag har liksom haft svårt att få en del saker klara. Julgåvorna blev klara men tyvärr kan jag inte visa dem, då datorn kraschade strax efter nyår och därmed försvann bilderna jag tagit på dem. Dock har jag de sista veckorna förfärdigat några fler prickasenter som jag ska skicka till en av döttrarna (och hennes kille) i Oslo.



En vanlig svart, ribbstickad luva i Drops Eskimo (beställning från John), en tubsjal stickad i två trådar - dels Drops Vivaldi och dels Drops alpaca (jag körde med redigt grova stickor - nr 15 - på rundsticka från KnitPro, som jag bara älskar) - och så fiffiga halv/tumvantar som jag stickat i ljuvliga Cash (90% ull och 10% cashmere), som jag köper av rara Helena på hktex.se (Spånga).

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Har en del garn i min stash och skulle vilja sticka något till mig själv... Jag återkommer! Snart... ;-)

1 kommentar: