måndag 11 juli 2011

Going with the flow...

I en vacker grön dal, några mil utanför Frankfurt, ligger den lilla byn Burg Herzberg. Så här års är det dags för Burg Herzberg Festival. En total hippiehappening med fantastiskt skön musik och underbara människor och vidunderligt gott vegokäk. Jag har inte varit där sedan 2008. Men nu är vi några stycken festivalvänner som under högtidliga former (vi tummade!) lovat varandra att 2012 - då ska vi dit!

När jag var där 2007 köpte jag en rolig tisha med Kali-motiv. Snorbillig, dessutom. När jag tagit hem den, använt den och tvättat den blev den mindre rolig. Den blev rätt bred och mycket kort. Magtröjor är inte min grej, riktigt. Dessutom förlorade den en del av elasticiteten. Skulle jag slänga den? Icke! Jag insåg direkt att det var en bra-att-ha-sak. Kanske skulle jag rentav, någon gång, kunna sy ett linne av den? Eller kanske en väska? Efter långt och moget övervägande ( i runda slängar fyra år...) skred jag idag till verket och satte saxen i den (offrandes en gammal vit tisha som foder) och tillverkade en ganska käck väska. Den är som gjuten för Burg Herzberg 2012!


Trött som jag är på dyra, fula och inte särskilt miljövänliga plastkassar har jag länge haft ett par tygdito, från Coop. Rätt fula if you ask me. Trista och miljöpolitiskt korrekta, på något vis. Tänk Miljöpartiet på Åsa Domeijs tid, ungefär... Men med den här coola kassen blir det trevligt att strax cykla ner till affären och köpa hem lite smarrig förtäring, som passar till det ljuvliga Amarone jag och en kär väninna ska inmundiga på min altan i kväll, medan vi lyssnar på lite blues och sakta pratar oss in i natten:

2 kommentarer:

  1. Vilken festival! Den bara måste du besöka igen och fota mycket så vi andra får se!! Så fina väskorna blev. =)

    SvaraRadera