lördag 7 augusti 2010

Änteligen!

När jag slutade jobbet i Stockholm, i vintras, och flyttade tillbaka till Småland fick jag en rar avskedspresent av goa arbetskamraten Malin; en liten härva (50g) ljuvligt mjukt babymerino i röda nyanser (malabrigos Amoroso 157), från (f d) Marias Garn. Tunt garn som tarvade stickor nr 2. Jag bestämde direkt att det skulle bli en sjal av just den typ Malin brukar sticka och bära. Som en lååång, smal korv bara. Det tog ett tag innan jag grep mig an projektet och, sådär som det ofta brukar vara, jag har låtit den ligga alltsomoftast till förmån för andra arbeten. Men nu är den klar! FEM meter korv (eller "tarm" som en av väninnorna genast utnämnde den till...) att vira om halsen när det är lite för svalt på jobbet, framöver. YEHHEY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar