onsdag 11 augusti 2010

Återbesök!

Malin är en härlig inspiratör (eller heter det "inspiratris" i femininum?)! Vi skulle ses och luncha och prata och eftersom hon är den hon är föreslog hon ett inledande besök på Litet Nystan, som alltså Marias Garn numera heter. Jag erkände att jag varit där så sent som igår, att jag fått veta hur jag ska göra med Rigagarnet (och Malin blev lite glad för hon köpte ju också garn när vi var där; det var ju - såklart! - hon som visste vart man skulle gå för att handla!) men att jag mer än gärna gick dit igen.

Jag sa att jag ju var på jakt efter ett mohairigt garn av vilket jag ska förfärdiga en sjal till min käraste kusin, på hennes 50-årsdag (nä, hon läser inte mina bloggar, så det är lugnt) men inte har lyckats hitta det rätta. Kusinen älskar blått i olika fina nyanser som himmelsblått, lavendelblått, förgätmigejblått och isblått och självklart ska sjalen vara i hennes älsklingsfärger.

Och plötsligt... så liksom låg det bara där. Det måste ju ha legat där igår också och jag måste ha varit rätt trött som lyckades missa det. Jag köpte mig en 100g-härva vilket bör räcka till det jag tänkt mig. Jag lyxade till det med ännu en virknål från Knit-Pro också. När jag ändå var i farten. En med krok i bägge ändarna (och därmed 2 storlekar i en). Tvåhundra spänn kostade garnet, vilket jag tycker är ganska mycket pengar. Å andra sidan är det ju till en älskad människa som fyller 50. Då är 200 kronor inte särskilt mycket. Kanske ska jag pimpa den med några vackra, droppformade pärlor också? Jag får se.

Mohair Fiori från BC. Ljuvligt mjukt och skönt! Tyvärr har jag bara mobilkameran med mig och den är helt omöjlig när det kommer till skärpa. Men njut av färgerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar