onsdag 11 augusti 2010

Att varje dag lära mig något nytt

Jag är i Stockholm nu. Det känns fint på alla de vis. Jag känner mig som hemma och det är en skön känsla. Återseenden av olika slag gör mig glad. Jag ville inte bo här - men det är ändå min stad.

Igår traskade jag på St Paulsgatan och kunde naturligtvis inte låta bli att kika in på [f d] Marias Garn. Jag köpte faktiskt inget (gör en markering i taket) men fick en trevlig pratstund med den nya innehavarinnan. Hon berättade för mig att det där dryga kilot (!) garn jag köpte i Riga förra året inte alls är dömt att för evigt vara hopplöst och motsträvigt utan att jag mycket enkelt kan få det både följsamt och mjukt - genom att helt enkelt tvätta det! Vafan? Varför har jag inte fattat det tidigare? Hon förklarade precis hur jag skulle göra och det verkar ju faktiskt tokenkelt! Sedan fick jag dessutom veta att jag kan färga det själv. I mikron! Say whaaat? Detta måste testas så snart jag är hemma i Byn igen!

Under det att jag tog min morronfix av hett Blue Java  med den obligatoriska gräddslatten i, googlade jag omkring lite och lärde mig att jag inte bara kunde färga mha t ex björkblad och svampar och vanliga färgmedel (vilket jag visste tidigare) utan dessutom med Kool-Aid!?

Det är ett av mina mål i livet; detta att varje dag lära mig något nytt. Igår uppfylldes det målet till fullo.

Idag är en ny dag - med nya lärdomar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar