söndag 7 augusti 2011

I stundens ingivelse

Åka tåg tycker jag om. När de funkar och är i tid och sånt. Tågresan upp till storstan tar ungefär fyra timmar, så det blir njutbart. iPoden har fulladdat batteri och tjock bok är nerlagd i messengerbagen. Så kom jag på att det ju kan vara trevligt att ha med något handarbete, både för tågresan och för andra stunder, så jag rotade fram ett par nystan gräddvitt Tee Tee Cacao Alpacka [ögle-] och tänkte därav virka mig en sjal. Kan vara gott att ha redan nu, under svala kvällar - och snart är hösten här och det är gott att svepa in sig varmt.

Men det är ju himla fiffigt om man har en fin liten påse eller något att ha virkningen i. Stickpåsarna jag sytt känns lite stora - oftast tar mina virkningar inte så stor plats. Så jag smet snabbt upp till arbetsrummet igen och tog fram ett trevligt tyg och satte saxen i det. Nu har jag en alldeles lagom liten virkgömma!


Jag tycker den känns så fin att jag skulle kunna ha den som en liten handväska!

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg virkpåse! Fiffigt att kunna dra ihop den.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Jag använde den under resan upp hit och den var riktigt bra. Handtaget var lagom långt att hänga på kroken i framförvarande stols ryggstöd och precis i bra arbetshöjd. Men det var nog mer en lycklig slump... ;)

    SvaraRadera