lördag 27 augusti 2011

Lite varjehanda pyssel!

Galet intensiv vecka. Har jobbat långlånga dagar och sedan har det varit skrivarcafé och musikcafé och jag vet inte allt. Jag vill minnas att jag satt och stickade någon kväll när Semla glatt tuggade av mitt dyra, fina garn.

Men idag har jag tagit igen det, med råge. Har både planterat vackra höstväxter (alunrot, prydnadskål och silvertrassel) i krukor till grindstolparna och sytt och grejat.



Jag samlar på religiös kitsch och såg min chans till några fina småtavlor till gästrummet när det skulle rensas i ett källarförråd på jobbet. Av några utklippta bilder på Krishna och tre IKEA-ramar som legat och skräpat i säkert två år blev det såhär:




I veckan köpte jag mig faktiskt en ny kamera. Jag har en Nikon D70 men har länge velat ha något mindre. Något att ha med i fickan. Mobiltelefonen är för ny för att ersättas med t ex en iPhone (som har bra kamera) samtidigt som den tar helt kassa kort, oftast. Så det fick bli en liten Nikon Coolpix S3100. Kamerans display är ju utsatt så för att skydda den sydde jag ett litet fodrat fodral till den:



Och så hade jag lust på ännu en stickpåse, med tillhörande småsakspåse. Allt givetvis fodrat fint så att inga sömmar syns, ens på insidan:




Nu är jag väl värd ett stort glas rött vin och en bit god ost, och så ska jag sitta i skönaste soffan sy pärlor i kanten på den vita, fluffiga sjalen och slökolla på lite teve, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar