tisdag 2 augusti 2011

Litet mellanspel

I helgen var jag iväg några dagar på en liten roadtrip. Det blev möten med fina vänner och massor av skön livemusik. På något vis fick jag minsann med mig ett riktigt fint arbetsbord hem. Som det kan bli va'?

Jag håller som bäst på att tokpyssla för att få ordning på mitt arbetsrum. Äntligen! Ett helt rum att bara pyssla och greja i. Underbart! Bit för bit inreder jag Huset och det är ett Pyssel i sig! Just nu är det alltså arbetsrummet som gäller. Jag köpte en stol på loppis häromdagen också, och den är nu under pimpning. Arbetsbordet är på plats och jag kunde inte låta bli att testa det lite... Av fyra vita lakan i fantastisk kvalitet och med infällda spetsbårder (också loppisfynd!) sydde jag två påslakan, som kommer att passa fint i mitt helvita sovrum.
En liten bildkavalkad får det bli inom några dagar. Tills vidare är jag glad att också ha avslutat vårens evighetsprojekt - ett stickat kuddfodral. Häromdagen köpte jag en innerkudde till den, på IKEA, och ikväll har jag så äntligen kunnat sy ihop den. Alltid något!



Snart är rummet klart och då ska här sys järnet igen. Min yngsta lillasyster fyller år nästa vecka och jag har en plan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar