söndag 28 augusti 2011

Låt gå för den här gången, då...

Min systerdotter Fanny, 14, såg min stickpåse igår och föll i trans över tygerna. Hon erbjöd sig att betala mig om jag kunde fixa henne någons slags väska i samma tyg, en väska som kunde funka som skolväska. Först och främst skulle jag inte drömma om att ta betalt av henne, det skulle givetvis handla om en present isåfall. För det andra gör jag väldigt ogärna beställningsjobb (om jag inte får oändligt med tid och synnerligen fria händer...) eftersom mina projekt handlar om stundens ingivelse, ungefär.

Men jag gick och klurade på det där under det att jag drack mitt morronkaffe och småbråkade med katterna och hur eller hur så fyllde jag på muggen och gick upp i mitt arbetsrum för att se om något skulle hända och isåfall vad.

Detta är vad som hände:



(Framsida)



(Baksida)



(Inuti)

Måtten på väskan är sådana att en mapp ledigt går ner i den, ja flera stycken t o m. Eller böcker. Eller block. Eller sminkväska. Eller vad nu fjårtisar kan ha i sina väskor...

Dessutom har den en omlottficka påstickad på baksidan, ett flerdelat fack inuti, ett fastsytt nyckelband och en ring i kanten av locket, där jag har hängt en rar reflex, men den kan ju Fanny byta ut mot något annat, om hon vill.

Jag ska se till att posta den redan idag! Men detta är undantag - jobba på beställning är inte alls min grej. Här var det ju mer att kunna göra Fanny lite extra glad. ^^,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar